Obchondé podmienky
dodávateľa NESTOR s.r.o.
- Všeobecné ustanovenia
- Tieto Obchodné podmienky (ďalej len „OP“) na vykonanie diela sa vzťahujú na všetky zmluvy uzatvorené medzi dodávateľom podľa článku 2 bod 2.1 OP a objednávateľom podľa článku 2 bod 2.2 OP.
- Znenie týchto OP môže dodávateľ jednostranne meniť či dopĺňať. Všetky zmeny a doplnenia
OP nadobúdajú účinnosť ich zverejnením na webovej stránke www.nestor.sk. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté pred účinnosťou zmien alebo doplnení. - Zmeny alebo vylúčenie aplikácie týchto OP alebo ktoréhokoľvek z ich ustanovení sú pre zmluvné strany záväzné iba vtedy, ak sa na nich zmluvné strany písomne dohodli. V rozsahu, v ktorom sa ustanovenia zmluvy líšia od ustanovení OP, majú odchylné dojednania zmluvy prednosť pred znením týchto OP.
- Základné pojmy, definície, skratky a informácie
- Dodávateľom sa rozumie obchodná spoločnosť NESTOR s. r. o., so sídlom Trieda KVP 1C, 040 23 Košice – mestská časť Sídlisko KVP, Slovenská republika, IČO: 53 167 953, DIČ: 2121289643, IČ DPH: SK2121289643, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Košice, Oddiel: Sro, vložka číslo: 49360/V (ďalej len „Dodávateľ“). Kontaktné údaje Dodávateľa:
e-mailová adresa: info@nestor.sk, tel. kontakt: +421 918 711 483. - Dodávateľ je platiteľom dane z pridanej hodnoty podľa zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov. Toto ustanovenie stráca platnosť a účinnosť dňom, kedy Dodávateľ prestane byť platiteľom dane z pridanej hodnoty na základe príslušného rozhodnutia Daňového úradu o zrušení registrácie Dodávateľa pred daň z pridanej hodnoty v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov.
- Zmluvou uzavretou na diaľku je zmluva medzi Dodávateľom (obchodníkom) a Objednávateľom (spotrebiteľom) dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti Dodávateľa (obchodníka) a Objednávateľa (spotrebiteľa), najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.
- Zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov Dodávateľa (obchodníka) je zmluva medzi Dodávateľom (obchodníkom) a Objednávateľom (spotrebiteľom):
- uzavretá za súčasnej fyzickej prítomnosti Dodávateľa (obchodníka) a Objednávateľa (spotrebiteľa) na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom Dodávateľa (obchodníka),
- na ktorej uzavretie dal návrh Objednávateľ (spotrebiteľ) Dodávateľovi (obchodníkovi) na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom Dodávateľa (obchodníka),
- uzavretá v prevádzkových priestoroch Dodávateľa (obchodníka) alebo prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie bezprostredne po individuálnom a osobnom oslovení Objednávateľa (spotrebiteľa) Dodávateľom (obchodníkom) na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom Dodávateľa (obchodníka), alebo
- uzavretá počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou.
- Pod pojmom „AZ“ je definovaný zákon č. 185/2015 Z. z. Autorský zákon v znení neskorších predpisov.
- Dodávateľom sa rozumie obchodná spoločnosť NESTOR s. r. o., so sídlom Trieda KVP 1C, 040 23 Košice – mestská časť Sídlisko KVP, Slovenská republika, IČO: 53 167 953, DIČ: 2121289643, IČ DPH: SK2121289643, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Košice, Oddiel: Sro, vložka číslo: 49360/V (ďalej len „Dodávateľ“). Kontaktné údaje Dodávateľa:
- Postup pri poskytovaní služby DIZAJN INTERIÉRU
- Na základe ústnej alebo písomnej nezáväznej objednávky zašle Dodávateľ Objednávateľovi cenovú ponuku na dielo.
- Ak Objednávateľ oznámi Dodávateľovi svoj súhlas s cenovou ponukou (ústne, telefonicky alebo písomne), zašle mu Dodávateľ návrh zmluvy o dielo spolu.
- V prípade, že k uzatvoreniu zmluvy o dielo dochádza za fyzickej prítomnosti Objednávateľa a Dodávateľa, považuje sa zmluva o dielo za platnú a účinnú momentom jej podpísania oboma zmluvným stranami.
- Po uzatvorení zmluvy o dielo zašle Dodávateľ Objednávateľovi písomné potvrdenie o prevzatí záväznej objednávky a uzatvorení zmluvy o dielo.
- Vzťahy medzi Dodávateľom a Objednávateľom sa spravujú príslušnými ustanoveniami OZ alebo ObZ upravujúcimi zmluvu o dielo (v závislosti od povahy účastníkov právneho vzťahu a ich postavenia pri uzatváraní zmluvy) a príslušnými ustanoveniami AZ.
- Po uzatvorení zmluvy o dielo je možné zmluvu o dielo zmeniť, resp. upraviť iba na základe písomnej dohody obidvoch zmluvných strán vo forme číslovaných a datovaných dodatkov.
- Osoba, ktorej identifikačné údaje sú uvedené v zmluve o dielo deklaruje svojim podpisom na zmluve, že je Objednávateľom, resp. deklaruje svoje oprávnenie konať v mene Objednávateľa z titulu svojho funkčného alebo pracovného zaradenia u Objednávateľa, prípadne na základe osobitného písomného splnomocnenia doručeného Dodávateľovi osobou oprávnenou konať v mene Objednávateľa.
- Objednávateľ nesie plnú zodpovednosť za pravdivosť údajov, ktoré oznámil Dodávateľovi v súlade s týmto článkom OP.
- Objednávateľ podpisom zmluvy o dielo deklaruje, že vo vzťahu k nehnuteľnosti, ktorej sa týka dielo, má vlastnícke, nájomné, užívacie, prípadne iné právo, na základe ktorého bude Dodávateľovi, jeho štatutárnym orgánom, zamestnancom alebo povereným osobám umožnené osobne uskutočniť zameranie nehnuteľnosti alebo ohliadku nehnuteľnosti na účely vykonania diela (ak bude potrebné), resp. umožnené vykonávať autorský dozor.
- Cena za dielo, platobné podmienky pri poskytovaní služby DIZAJN INTERIÉRU
- Cenou za dielo sa rozumie cena uvedená v zmluve o dielo (ďalej len „cena za dielo“). Cenu za dielo určuje Dodávateľ na základe dohody s Objednávateľom individuálne pre každú objednávku podľa rozsahu a špecifík konkrétnej objednávky, v súlade s cenníkom zverejneným na webovej adrese Dodávateľa: www.nestor.sk . Nad rámec ceny za dielo uvedenej v zmluve o dielo môžu byť Objednávateľovi účtované ďalšie poplatky či náklady skutočne vynaložené pri vykonávaní diela, avšak iba na základe písomnej dohody medzi Dodávateľom a Objednávateľom.
- Cenu za dielo je Objednávateľ povinný uhradiť v lehote a spôsobom uvedeným v zmluve o dielo a v týchto OP.
- Po uzatvorení zmluvy o dielo Dodávateľ v zmysle týchto OP vystaví Objednávateľovi (prvú) zálohovú faktúru, ktorej predmetom je úhrada zálohy vo výške 50 % ceny za dielo, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. Objednávateľ je povinný v plnej výške zaplatiť Dodávateľovi zálohu ceny za dielo, a to v lehote splatnosti určenej zálohovou faktúrou. Záloha sa započítava na celkovú cenu za dielo.
- V lehote 14 kalendárnych dní od dokončenia 80 % diela Dodávateľ vystaví a doručí Objednávateľovi zálohovú faktúru na zvyšnú časť ceny za dielo (druhú), ktorú je Objednávateľ povinný uhradiť v lehote splatnosti určenej touto zálohovou faktúrou.
- Po celkovom ukončení diela vystaví Dodávateľ Objednávateľovi vyúčtovaciu faktúru. V tejto vyúčtovacej faktúre môžu byť účtované ďalšie doplnkové služby poskytnuté Objednávateľovi na základe vzájomnej dohody s Dodávateľom v súlade s článkom 5 bod 5.1. OP, prípadne zmeny diela podľa článku 5 bod 5.5 OP.
- Po dokončení diela Dodávateľ písomne oznámi Objednávateľovi jeho ukončenie. Objednávateľ sa zaväzuje dielo prevziať do 10 pracovných dní odo dňa oznámenia jeho ukončenia Dodávateľom Objednávateľovi, ak sa zmluvné strany nedohodli inak. Prevzatie diela sa potvrdí na písomnom odovzdávacom – preberacom protokole vyhotovenom Dodávateľom, ktorý bude okrem označenia zmluvných strán obsahovať minimálne:
- vyhlásenie Objednávateľa o prevzatí diela;
- vyjadrenie Objednávateľa, či je dielo bez vád alebo popis vád diela;
- vyjadrenie Dodávateľa, či považuje uplatnené vady za dôvodné, prípadné odôvodnenie neakceptácie vád (iba ak boli vytknuté);
- predpokladaný termín odstránenia vád v prípade uznania ich dôvodnosti (iba ak boli vytknuté).
- Dodávateľ je oprávnený odovzdať dielo aj iným spôsobom, ako je uvedený v článku 4. bod 4.6. OP, a to najmä no nie výlučne jeho zaslaním prostredníctvom e-mailu, sprístupnením elektronickým spôsobom umožňujúcim diaľkový prenos dát, alebo odovzdaním na USB kľúči či inom prenosnom médiu. Dielo sa v takomto prípade považuje za odovzdané v deň nasledujúci po jeho odoslaní do e-mailovej schránky Objednávateľa, deň nasledujúci po jeho sprístupnení Objednávateľovi iným elektronickým spôsobom alebo momentom jeho odovzdania Objednávateľovi na USB kľúči či inom prenosnom médiu.
- Postup a podmienky pri zhotovovaní diela v rámci služby DIZAJN INTERIÉRU
- V rámci služby DIZAJN INTERIÉRU vykoná a dodá Dodávateľ dielo, ktorého obsah je bližšie špecifikovaný v zmluve o dielo. Nad rámec diela špecifikovaného v zmluve o dielo a jej prílohách môže Dodávateľ na základe písomnej dohody poskytnúť Objednávateľovi aj iné doplnkové služby za odplatu. V závislosti od povahy týchto doplnkových služieb môžu byť Objednávateľovi účtované plnenia, vynaložené náklady či odmena nad rámec ceny diela uvedenej v zmluve o dielo, avšak iba v rozsahu a na základe predchádzajúcej písomnej dohody medzi Objednávateľom a Dodávateľom.
- Dodávateľ vykoná dielo v priestoroch svojej prevádzky alebo na inom mieste zvolenom Dodávateľom, pokiaľ z povahy diela nevyplýva, že dielo je potrebné vykonať v priestoroch Objednávateľa.
- Dodávateľ dodá dielo v lehote primeranej povahe a rozsahu diela. Dodávateľ si vyhradzuje právo predĺžiť lehotu na dodanie diela v prípade, že objektívne nastanú neočakávané udalosti, ktoré mu bránia v riadnom vykonaní diela (napr. práceneschopnosť architekta, výpadok špecializovaných softvérov používaných pri zhotovení diela, chyby alebo nedostatky v zadaných údajoch a podkladoch od Objednávateľa, vis maior a mimoriadne situácie, a pod.).
- Objednávateľ akceptuje a berie na vedomie, že čas vykonania diela závisí do značnej miery aj od včasnosti spolupôsobenia Objednávateľa, prípadne termínov dodávok od subdodávateľov tovarov a služieb potrebných na riadne vykonanie diela. Dodávateľ neporuší povinnosť vykonať dielo včas, ak pri vykonávaní diela postupoval bez zbytočných prieťahov. Za omeškanie Objednávateľa a/alebo subdodávateľov tovarov a služieb nezodpovedá.
- Objednávateľ sa zaväzuje, že na žiadosť Dodávateľa bez zbytočného odkladu (maximálne v lehote 5 kalendárnych dní odo dňa doručenia písomnej žiadosti alebo ústneho, telefonického oznámenia žiadosti) poskytne doplňujúce informácie, pokyny alebo inú formu súčinnosti potrebnú na riadne a včasné vykonanie diela. Dodávateľ sa na druhej strane zaväzuje, že na žiadosť Objednávateľa preukáže, že pri vykonávaní diela postupoval bez zbytočných prieťahov, a to poskytnutím vysvetlení a preukázaním časovej následnosti svojich úkonov súvisiacich s vykonávaním diela.
- Dodávateľ sa zaväzuje, že dielo vykoná s odbornou starostlivosťou prostredníctvom odborne spôsobilej osoby.
- V priebehu vykonávania diela Dodávateľ, resp. osoby oprávnené konať v jeho mene a na jeho účet uskutočňujú s Objednávateľom konzultácie ohľadom diela, a to v rozsahu a spôsobom vopred dohodnutým alebo vyplývajúcim zo zmluvy o dielo a jej príloh. Objednávateľ podpísaním zmluvy o dielo berie na vedomie, že dielo, prípadne jeho časť je jedinečným výsledkom tvorivej duševnej činnosti autora v oblasti umenia, ktorý je vnímateľný zmyslami, bez ohľadu na jeho podobu, obsah, kvalitu, účel, formu jeho vyjadrenia alebo mieru jeho dokončenia. Vzhľadom na uvedené Dodávateľ nie je povinný vyhovieť požiadavkám a návrhom Objednávateľa na zmenu diela učineným v priebehu vykonávania diela, najmä v prípade, že by tieto zasahovali alebo obmedzovali autora diela v rámci jeho duševnej tvorivej činnosti.
- Objednávateľ je povinný sprístupniť priestory Dodávateľovi v rozsahu nevyhnutnom na riadne vykonávanie diela, a to v čase vzájomne dohodnutom zmluvnými stranami, najneskôr však do 5 pracovných dní odo dňa oznámenia výzvy (e-mailom, ústne, telefonicky, SMS) Dodávateľa na ich sprístupnenie. Sprístupnením priestorov sa pre účely zmluvy o dielo rozumie:
- odovzdanie kľúčov (vstupná brána/vstupné dvere/interiérové dvere/iné),
- odomykanie priestorov Objednávateľom alebo ním poverenou osobu,
- dohoda o oprávnení vstupu do priestorov:
- bez obmedzenia,
- s dohodnutými obmedzeniami.
- V prípade, že Objednávateľ v lehote podľa článku 5 bod 5.9. OP neoznámi Dodávateľovi žiadne konkrétne pripomienky, resp. neposkytne Dodávateľovi žiadnu spätnú väzbu na doručené dielo, považuje sa dielo za doručené v súlade s článkom 4 bod 4.7. OP riadne, včas a bez vád.
- Zodpovednosť za vady
- Zodpovednosť za vady diela sa spravuje príslušnými ustanoveniami OZ alebo ObZ, v závislosti od povahy právneho vzťahu medzi Dodávateľom a Objednávateľom.
- Dodávateľ nezodpovedá za komplikácie alebo prípadnú nemožnosť vyhotovovania rozmnoženiny diela, resp. zariadenia interiéru nehnuteľnosti Objednávateľa na základe diela (projektu, nákresov a pod.), ktorá je spôsobená najmä no nie výlučne odchýlkami či nerovnosťami nehnuteľnosti, jej izieb, jednotlivých častí, príslušenstva a zariadení Objednávateľa; nesprávnym meraním nehnuteľnosti, jej časti, izieb, zariadení, príslušenstva, ktoré nevykonával Dodávateľ alebo ním poverená osoba; rozporom v Objednávateľom dodaných pokladoch a dokumentoch so skutočným stavom; úpravou nehnuteľnosti, jej izieb, častí, príslušenstva alebo zariadenia po začatí zhotovovania diela, ktoré nesúvisia alebo neboli vykonávané Dodávateľom, na základe Dodávateľom dodaného diela, bez ohľadu na to, či o nich dodávateľ mal alebo nemal vedomosť; či akékoľvek iné komplikácie a vady nespôsobené alebo nemajúce pôvod a súvis s činnosťou Dodávateľa pri vykonávaní diela alebo v samotnom diele.
- Autorské práva
- Dielo ako celok podlieha autorskoprávnej ochrane podľa AZ.
- Odplata za súhlas na použitie diela (udelenie licencie) Objednávateľom nie je zahrnutá v cene diela.
- Ukončenie zmluvy o dielo Objednávateľom, ktorý je spotrebiteľom
- Objednávateľ má právo odstúpiť od zmluvy o dielo až do času jeho zhotovenia, a to aj bez uvedenia dôvodu.
- Objednávateľ môže vypovedať zmluvu o dielo v súlade s príslušnými ustanoveniami OZ.
- V prípade odstúpenia od zmluvy o dielo alebo vypovedania zmluvy o dielo je Objednávateľ povinný zaplatiť Dodávateľovi sumu, ktorá pripadá na už vykonané práce Dodávateľom, pokiaľ Dodávateľ nemôže ich výsledok použiť inak, a nahradiť mu účelne vynaložené náklady. Na tento účel je Dodávateľ oprávnený započítať sumu uhradenej zálohy Objednávateľom oproti cene už vykonaných prác a vzniknutých nákladov, okrem prípadu, že Objednávateľ odstúpil od zmluvy podľa ust. § 19 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
- Ukončenie zmluvy o dielo Objednávateľom, ktorý nie je spotrebiteľom
- Objednávateľ, ktorý v rámci právnych vzťahov založených zmluvou o dielo s Dodávateľom nemá postavenie spotrebiteľa, je oprávnený odstúpiť od zmluvy o dielo v prípade, že Dodávateľ závažným spôsobom poruší povinnosti vyplývajúce zo zmluvy o dielo.
- Objednávateľ je oprávnený zmluvu o dielo vypovedať v prípadoch ustanovených OZ a zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
- V prípade odstúpenia od zmluvy o dielo alebo vypovedania zmluvy o dielo je Objednávateľ povinný zaplatiť Dodávateľovi sumu, ktorá pripadá na už vykonané práce Dodávateľom, pokiaľ Dodávateľ nemôže ich výsledok použiť inak, a nahradiť mu účelne vynaložené náklady.
- Odstúpenie od zmluvy o dielo Dodávateľom
- Dodávateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade, že Objednávateľ poruší ustanovenie článku 3 bod 3.8., 3.9., 3.10., článku 4 bod 4.3., 4.4., článku 5 bod 5.5., 5.8. týchto OP, alebo v prípadoch ustanovených v zmluve o dielo a v zákone.
- Pri odstúpení od zmluvy o dielo Dodávateľom sa primerane použije článok 8 bod 8.3. OP.
- V prípade, že Objednávateľ poruší ustanovenia uvedené v článku 10 bod 10.1. OP, pre ktoré je Dodávateľ oprávnený odstúpiť od zmluvy, pričom Dodávateľ toto svoje oprávnenie uplatní, vzniká Objednávateľovi zároveň povinnosť uhradiť Dodávateľovi zmluvnú pokutu vo výške určenej ako rozdiel medzi už uhradenými zálohami zo strany Objednávateľa a úhradami, ktoré je Objednávateľ povinný Dodávateľovi uhradiť podľa článku 10 bod 10.3. OP s prepojením na článok 8 bod 8.3. OP.
- Postup pri poskytnutí služby OBJEDNÁVKA PRODUKTOV
- Objednávateľ si môže od Dodávateľa spolu so službou DIZAJN INTERIÉRU, ale aj samostatne objednať službu OBJEDNÁVKA PRODUKTOV.
- V rámci služby OBJEDNÁVKA PRODUKTOV Dodávateľ na základe požiadavky Objednávateľa obstará vybrané produkty, najmä interiérové vybavenie, nábytok, bytové doplnky, elektroniku, hnuteľné veci či iné interiérové vybavenie nehnuteľnosti.
- Na základe nezáväznej objednávky Objednávateľa zabezpečí Dodávateľ cenovú ponuku na požadované produkty, a to od tretích subjektov, ktoré sa zaoberajú výrobou a/alebo predajom, a/lebo sprostredkovaním predaja takýchto produktov.
- Ak Objednávateľ súhlasí s cenovou ponukou, oznámi Dodávateľovi v určenej lehote písomný súhlas s obstaraním vybraných produktov v zmysle cenovej ponuky. Oznámením písomného súhlasu dochádza medzi Dodávateľom a Objednávateľom k uzatvoreniu príkaznej zmluvy podľa ust. § 724 OZ elektronickým spôsobom. Tým istým momentom príkazná zmluva nadobúda platnosť a účinnosť.
- Zmluvné strany môžu zatvoriť aj osobitnú príkaznú zmluvu. Na uzatvorenie takejto osobitnej príkaznej zmluvy sa primerane použijú ustanovenia článku 3 bod 3.3. a bod 3.4. týchto OP.
- Po uzatvorení príkaznej zmluvy je možné ju zmeniť, resp. upraviť iba na základe písomnej dohody obidvoch zmluvných strán. Bez ohľadu na to, či došlo k uzatvoreniu zmluvy elektronicky alebo za fyzickej prítomnosti zmluvných strán, považuje sa písomná dohoda o zmene príkaznej zmluvy zachovaná aj v prípade dohody prostredníctvom e-mailovej komunikácie.
- Na právne vzťahy založené príkaznou zmluvou medzi Dodávateľom a Objednávateľom sa primerane vzťahujú ustanovenia OZ.
- Záloha na obstaranie veci a odmena za obstaranie veci
- Objednávateľ je povinný poskytnúť Dodávateľovi zálohu na obstaranie veci vo výške 100 %, podľa cenovej ponuky, s ktorou Objednávateľ vyjadril súhlas podľa článku 11 bodu 11.4. OP, alebo podľa osobitne uzatvorenej príkaznej zmluvy.
- Na účely úhrady zálohy vystaví a doručí Dodávateľ Objednávateľovi zálohovú faktúru do 14 kalendárnych dní odo dňa uzatvorenia príkaznej zmluvy, ak sa zmluvné strany nedohodli inak. Záloha na obstaranie veci je splatná v lehote určenej zálohovou faktúrou, ak sa zmluvné strany nedohodli inak.
- Záloha vo výške 100 % podľa cenovej ponuky v zmysle článku 12 bod 12.1. OP nemusí predstavovať konečnú cenu obstarania veci. Celková cena obstarania veci je závislá od tretích subjektov, u ktorých Dodávateľ zabezpečuje obstaranie veci.
- Odmenu za obstaranie veci je Objednávateľ povinný poskytnúť Dodávateľovi iba v prípade, že bola vyslovene dohodnutá v príkaznej zmluve. Splatnosť odmeny sa v takomto prípade riadi príkaznou zmluvou.
- Dodávateľ je povinný nahradiť Objednávateľovi potrebné a užitočné náklady, ktoré Dodávateľ vynaložil pri vykonávaní príkazu, aj keď sa výsledok nedostavil. Dodávateľ je oprávnený započítať zálohu na obstaranie veci na úhradu týchto nákladov, okrem prípadu, že Objednávateľ odstúpil od zmluvy podľa ust. § 19 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Takéto náklady je Dodávateľ povinný preukázať vystavenými faktúrami s potvrdením o ich úhrade, pokladničnými blokmi, daňovými alebo inými dokladmi.
- Odovzdanie obstaranej veci
- Po tom, čo sa Dodávateľovi podarí obstarať vec v zmysle príkaznej zmluvy, bezodkladne oznámi Objednávateľovi jej obstaranie. Objednávateľa sa zaväzuje prevziať obstarané veci, produkty alebo akékoľvek iné úžitky v zmysle príkaznej zmluvy do 10 pracovných dní odo dňa písomného oznámenia obstarania veci, ak sa zmluvné strany nedohodli inak. Dodanie obstaraných vecí, produktov a iných úžitkov Dodávateľ potvrdí vystaveným dodacím listom. Pri dodaní Dodávateľ zároveň odovzdá Objednávateľovi všetky písomnosti, listiny a dokumenty, ktoré súvisia s obstarávanou vecou, resp. ktoré sú nevyhnutné pre prípadné uplatňovanie práv a nárokov u tretích osôb.
- Ak Objednávateľ neprevezme obstarané veci, produkty alebo iné úžitky v lehote podľa článku 13. bod 13.1. OP, môže dodávateľ splniť svoj záväzok z titulu príkaznej zmluvy aj riadnym plnením do notárskej úschovy, advokátskej úschovy alebo úschovy zabezpečenej prostredníctvom tretej osoby prostredníctvom zmluvy o skladovaní, a to na náklady Objednávateľa.
- Po dodaní obstarávaných vecí, produktov a úžitkov Dodávateľ vystaví Objednávateľovi vyúčtovaciu faktúru.
- Zodpovednosť
- Dodávateľ zodpovedá za riadne poskytnutie služby v zmysle príkaznej zmluvy podľa príslušných ustanovení OZ alebo ObZ.
- Dodávateľ nezodpovedá za faktické vady vecí a tovarov, ktoré obstaral pre Objednávateľa, a ktoré nemajú základ alebo pôvod v činnosti/konaní Dodávateľa. Akékoľvek faktické vady je Objednávateľ oprávnený si uplatňovať výlučne u tretích osôb, u ktorých Dodávateľ obstaral veci v zmysle príkaznej zmluvy. Na tento účel Dodávateľ oznámi Objednávateľovi identifikačné údaje dotknutých tretích osôb, a odovzdá Objednávateľovi všetky písomnosti, listiny a dokumenty, ktoré súvisia s obstarávanou vecou, resp. ktoré sú nevyhnutné pre prípadné uplatňovanie práv a nárokov u tretích osôb.
- Dodávateľ nezodpovedá za oneskorené obstaranie veci z dôvodov, ktoré sú spôsobené tretími stranami, u ktorých obstaráva vec, resp. z dôvodov, ktoré nemajú pôvod alebo ktoré nezavinil sám Dodávateľ.
- Odstúpenie od príkaznej zmluvy Objednávateľa, ktorý je spotrebiteľom
- Objednávateľ, ktorý je spotrebiteľom, je oprávnený odstúpiť od zmluvy alebo inak ju jednostranne ukončiť spôsobmi uvedenými v zákone a v článku 19 OP.
- Objednávateľ, ktorý je spotrebiteľom, nemôže od zmluvy odstúpiť alebo ju inak jednostranne ukončiť v prípade, ak predmetom zmluvy je obstaranie veci vyrobenej podľa špecifikácií Objednávateľa alebo veci vyrobenej na mieru.
- Odstúpenie od zmluvy Objednávateľa, ktorý nie je spotrebiteľom
- Objednávateľ, ktorý v rámci právnych vzťahov založených príkaznou zmluvou s Dodávateľom nemá postavenie spotrebiteľa, je oprávnený odstúpiť od zmluvy alebo ju inak jednostranne ukončiť v prípadoch stanovených OZ, resp. ObZ.
- Objednávateľ nemôže od zmluvy odstúpiť alebo ju inak jednostranne ukončiť v prípade, ak predmetom zmluvy je obstaranie veci vyrobenej podľa špecifikácií Objednávateľa alebo veci vyrobenej na mieru.
- Odstúpenie od príkaznej zmluvy Dodávateľom
- Dodávateľ je oprávnený odstúpiť od príkaznej zmluvy v prípade:
- ak Objednávateľ nesplní svoju povinnosť uhradiť zálohu na obstaranie veci vo výške 100 %, podľa cenovej ponuky riadne a včas,
- ak Objednávateľ neposkytne Dodávateľovi potrebnú súčinnosť na plnenie povinností v zmysle príkaznej zmluvy,
- stanovenom zákonom.
- Pri odstúpení od príkaznej zmluvy Dodávateľom ostáva článok 12 bod 12.5. týchto OP nedotknutý.
- Dodávateľ je oprávnený odstúpiť od príkaznej zmluvy v prípade:
- Postup pri poskytnutí služby OBJEDNÁVKA PRODUKTOV A PRÁC
- Objednávateľ si môže od Dodávateľa spolu so službou DIZAJN INTERIÉRU, službou OBJEDNÁVKA PRODUKTOV alebo aj samostatne objednať službu OBJEDNÁVKA PRODUKTOV A PRÁC.
- V prípade, že Objednávateľ má záujem o poskytnutie služby OBJEDNÁVKA PRODUKTOV A PRÁC, uzatvorí za týmto účelom s Dodávateľom zmluvu o sprostredkovaní. Na uzatvorenie zmluvy o sprostredkovaní sa primerane použijú ustanovenia článku 3 bod 3.3. a 3.4 OP.
- Po uzatvorení sprostredkovateľskej zmluvy je možné ju zmeniť, resp. upraviť iba na základe písomnej dohody obidvoch zmluvných strán vo forme číslovaných a datovaných dodatkov.
- Bez ohľadu na to, či došlo k uzatvoreniu zmluvy elektronicky alebo za fyzickej prítomnosti zmluvných strán, považuje sa písomná dohoda o zmene sprostredkovateľskej zmluvy zachovaná aj v prípade dohody prostredníctvom e-mailovej komunikácie.
- Ostatné právne vzťahy medzi Dodávateľom a Objednávateľom pri poskytovaní služby OBJEDNÁVKA PRODUKTOV A PRÁC sa spravujú zmluvou o sprostredkovaní. Ustanovenia týchto OP sa použijú iba v rozsahu článku 1, článku 2, článku 18, článku 19, článku 20 a článku 21 týchto OP.
- Spoločné ustanovenia týkajúce sa zmlúv uzatvorených medzi Dodávateľom a Objednávateľom, ktorý je spotrebiteľom
- Objednávateľ, ktorý je spotrebiteľom, má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Dodávateľa, ktorej predmetom je poskytnutie služby, a to aj bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy, okrem zmluvy ktorej predmetom je:
- poskytnutie služby, ak
- došlo k úplnému poskytnutiu služby a
- poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
- dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty
na odstúpenie od zmluvy,
- dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného
na mieru, - dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
- dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
- dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
- dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
- vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
- dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
- dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
- tovar zakúpený na verejnej dražbe,
- poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich
s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby
v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote, - dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
- dodávanie digitálneho obsahu začalo a
- spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu
pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu. - Od zmluvy Objednávateľ (spotrebiteľ) môže odstúpiť tak, že Dodávateľovi zašle vyplnený a podpísaný vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, resp. jeho kópiu, fotokópiu, scan, a to
na e-mailovú adresu Dodávateľa alebo poštou na adresu sídla Dodávateľa, prípadne iným spôsobom, ktorý nevzbudzuje pochybnosti o tom, že Objednávateľ chcel odstúpiť od zmluvy. Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy je zverejnený na webovej stránke Dodávateľa: www.nestor.sk. - Po odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Dodávateľ vráti Objednávateľovi, ktorý je spotrebiteľom, všetky platby uhradené v súvislosti s uzavretím zmluvy. Platby budú Objednávateľovi vrátené najneskôr do 14 dní
odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký Objednávateľ použil pri jeho platbe, ak výslovne nesúhlasil s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov. - Objednávateľ, ktorý je spotrebiteľom, je povinný uhradiť Dodávateľovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, ak:
- Objednávateľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Dodávateľa v súlade s článkom 19 bod 19.1. OP, a
- predmetom zmluvy je poskytnutie služby, a
- pred začatím poskytovania služby/plnenia udelil Dodávateľovi výslovný súhlas so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Objednávateľ, ktorý je spotrebiteľom, má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Dodávateľa, ktorej predmetom je poskytnutie služby, a to aj bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy, okrem zmluvy ktorej predmetom je:
- Poučenie o práve Objednávateľa, ktorý je spotrebiteľom, podať Dodávateľovi žiadosť o nápravu
- Objednávajúci, ktorý je fyzickou osobou – spotrebiteľom, má právo obrátiť sa na Dodávateľa
so žiadosťou o nápravu, zaslanú na e-mailovú adresu Dodávateľa: info@nestor.sk, ak medzi Objednávateľom (spotrebiteľom) a Dodávateľom vznikne spor z uplatnenia práv
zo zodpovednosti za vady, alebo ak sa Objednávateľ (spotrebiteľ) domnieva, že Dodávateľ inak porušil jeho práva. - Ak Dodávateľ na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo, alebo ak na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, Objednávateľ má právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov podľa príslušných ustanovení zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov – podaním návrhu na začatie alternatívneho riešenia sporu a pokúsiť sa o dosiahnutie dohody o vyriešení sporu zákonom stanoveným postupom. Možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Zároveň, ak Dodávateľ na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo, Dodávateľ informuje Objednávateľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov.
- Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi Objednávateľom – spotrebiteľom a Dodávateľom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa vzťahuje na spory medzi Dodávateľom a Objednávateľom – spotrebiteľom, ktorý mal ku dňu odoslania objednávky alebo uzatvorenia zmluvy, bydlisko, alebo miesto obvyklého pobytu v Slovenskej republike, alebo inom členskom štáte Európskej únie, než je členský štát Európskej únie v ktorom má sídlo Dodávateľ.
- Subjektom alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov je:
- Slovenská obchodná inšpekcia, ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, so sídlom: Bajkalská 21/A, p. p. 29, 827 99 Bratislava 27, Slovenská republika, email: ars@soi.sk, adr@soi.sk, pričom bližšie informácie sú dostupné na: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi alebo
- príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva SR, pričom zoznam je dostupný na internetovej stránke: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1
- Ostatné práva a povinnosti Dodávateľa a Objednávateľa v súvislosti s alternatívnym riešením sporov sa riadia ustanoveniami zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení sporov a
o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
- Objednávajúci, ktorý je fyzickou osobou – spotrebiteľom, má právo obrátiť sa na Dodávateľa
- Záverečné ustanovenia
- Práva Objednávateľa, ktorý je spotrebiteľom vo vzťahu k Dodávateľovi vyplývajúce zo zákona
č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov zostávajú týmito OP nedotknuté. - Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia/doručovanie medzi zmluvnými stranami bude prebiehať e-mailovou formou na adresy, ktoré si zmluvné strany pre daný účel navzájom oznámia, ak zo zmluvy, zákona alebo týchto OP nevyplýva iný spôsob doručovania. Tam, kde tieto OP alebo zmluva vyžadujú písomnú formu na uskutočnenie úkonu, oznámenie súhlasu či pre akúkoľvek inú skutočnosť sa považuje písomná forma za zachovanú aj v prípade e-mailovej komunikácie, pokiaľ z týchto OP, zmluvy alebo povahy veci nevyplýva inak. E-mailová komunikácia sa považuje za doručenú nasledujúci pracovný deň po jej odoslaní, ak z potvrdenia o prečítaní alebo zo skoršej reakcie adresáta na odoslanú správu nevyplynie skorší dátum, a ak z týchto OP alebo zmluvy nevyplýva inak.
- Poštové zásielky si zmluvné strany doručujú na poslednú známu adresu trvalého pobytu alebo sídla/miesta podnikania. Písomnosť sa považuje za doručenú dňom prevzatia písomnosti zmluvnou stranou alebo dňom, kedy prevzatie písomnosti bolo odopreté. V prípade, že sa písomnosť uloží na pošte kvôli nezastihnutiu zmluvnej strany s tým, že si ju v príslušnej lehote nevyzdvihla na pošte alebo v prípade akýchkoľvek iných pochybností o doručení, považuje sa písomnosť za doručenú v posledný deň lehoty na uloženie písomností, a to aj vtedy, keď sa zmluvná strana o jej uložení nedozvedela, alebo dňom, kedy bola písomnosť vrátená ako nedoručená pre zmenu adresy trvalého pobytu, ktorú druhá zmluvná strana neoznámila.
- Tieto OP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na webovej stránke www.nestor.sk, t. j. dňom 31. 03. 2025.
- V prípade ak sa stane niektoré ustanovenie týchto obchodných podmienok neplatné, neúčinné alebo nevykonateľné, zostávajú ostatné ustanovenia týchto obchodných podmienok nedotknuté takýmto neplatným, neúčinným alebo nevykonateľným ustanovením. Ak nastane situácia podľa predchádzajúcej vety nahradíme takéto neplatné, neúčinné alebo nevykonateľné ustanovenie novým platným, účinným a vykonateľným ustanovením, tak aby bol zachovaný účel sledovaný dotknutím ustanovením obchodných podmienok.
- Práva Objednávateľa, ktorý je spotrebiteľom vo vzťahu k Dodávateľovi vyplývajúce zo zákona
NESTOR s.r.o.